6 Mart 2013 Çarşamba

Kestaneli Pasta


Kestaneyi çok seven biri olarak pastaya çok ama çok yakıştığını söyleyebilirim, tarif Oktay Usta'dan, misafirlerinize lezzet şöleni yaşatmak isterseniz mutlaka deneyin derim..

Malzemeler

Pandispanya için(hünerli bayanlar)
* 4 yumurta
* 4 türk kahvesi fincanı tozşeker
* 4 türk kahvesi fincanı un
* 2 yemek kaşığı sıvıyağ
* 3 yemek kaşığı kaynar su
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya

Kreması 
* 3 su bar. süt
* 1 su bar. tozşeker
* 4 yemek kaşığı un
* 2 yemek kaşığı tereyağı
* 1 paket vanilya

Üzeri için
* 1 paket toz şanti
* 1 su bar. süt

Keki ıslatmak için,
* granül kahve(neskafe)

Ara katlar için
* 1 kase suda haşlanmış, ayıklanmış kestane

Yapılışı;

1. Önce pandispanyayı hazırladım(1 gece önceden) yumurta ve şekeri iyice çırpıp diğer malzemeleri ekleyip akıcı bir kıvam olunca pasta çemberine döküp 200 C fırında pişirdim, soğuduktan sonra 3'e böldüm.

2. Kremasını tencereye önce sütü koyup üzerine diğer malzemeleri ekleyip pişirdim ve soğumaya bıraktım.

3.Krem şantiyi soğuk sütle çırptım ve içincen 2 yemek kaşığı alıp, önce hazırladığım kremaya koydum.

4. Üçe böldüğüm kekden ilk katını servis tabağına alıp neskafeli suyla ıslatıttım.Üzerine kremayı koydum.Kestane parçalarını serpiştirdim.Sonra ikinci katı dilimi koydum.Krema ve kestane koyup üçüncü katı koydum.Biraz bastırdım.

5. Hazırladığım şantiden koydum ve hertarafını şantiyle kapladım.Şanti torbası ile üzerini süsledim ve buzdolabına kaldırdım.Soğuduktan sonra servis yaptım.

Not: -Kestaneleri kabuklu haşlıyoruz. Kabuklarını soyup pastamızda kullanıyoruz.


0 yorum:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri