6 Mart 2013 Çarşamba

Hindistancevizli Kek


Sinangil'den gelen unlar bir bereketlendi ki Maşallah :) Hindistancevizlisini hiç açmamıştım bile geçenlerde Sultan'a giderken yapıp götürdüm hoş annesinin baklavasının yanında benim kekin lafı bile edilmezdi ama neyse...
Lafı fazla uzatmayacağım, haberler gayet güzel :)
Bahar geldi kapıya dayandı malum balkondaki menekşelerim sarı, pembe açmışlar :)

Arka balkona kırlangıçlar  tüm engellemelere rağmen yine yine yuva yapmışlarr ,:) 

Akşama gezmeler da göründü yine hadi kaçtım hazırlanmam lazımm :)

Bu keki özellikle tavsiye ediyorum özellikle pişerken eve dağılan koku enfesti, işte tarifim :)

Malzemeler
* 4 yumurta
* 3 su bar. hindistancevizi aromalı kekun
* 1,5 su bar. toz şeker
* 100 gr.yumuşamış tereyağı (yada margarin)
* 1,5 su bar.süt
* yarım su bar. sıvıyağ

Yapılışı
1. Oda sısısındaki yumurtaları şekerle mikserin orta hızında 5 dk. çırpın ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırdıktan sonra yağlanmış kek kalıbına döküp.
2.185C fırında yaklaşık 30 dk. pişirin.
3.Fırından çıkınca 10 dk.dinlendirip kalıptan çıkarın ve üzerine pudra şekeri serpin.


Not: 
1.Kekiniz pişerken ilk 15 dk kesinlikle fırının kapağını açmıyoruz (ısı kaybı olur ve kekimiz kabarmaz..
2.Pişme süresinin sonuna doğru kalıbı fırından çıkarmadan biraz öne doğru çekerek hamurun üzerine bıçak batırıp çekilir, bıçağa herhangi bir yapışma olmazsa kekimiz pişmiştir.Yapışma olduğu durumda pişirmeye devam :)
3.Benim gibi hazırlanma telaşına düşerseniz kekiniz hafif yanıksı olur ama hoşgörülü arkadaşlarınız bu işi ayrı bir moda sokup gecenin sonundaki "-mesuttt" esprisiyle haftaya damgasını vurur ;) 


Sevgiler...

Afiyet olsun :D

0 yorum:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri