5 Mart 2013 Salı

Fırında Kabak Mücver


Aktarma işleminde sadece tarifleri alıyordum aslında ama bazı notları tamamiyle alıyorum tıpkı bu yazı gibi...

Günler su misali akıp geçiyor, telaşe koşuşturma hiç bitmiyor.. Ara verdiğimden bu yana haftalar geçti ve ben sizleri sahiden özledim (L) arayıp soran tüm arkadaşlara özellikle teşekkür ediyorum..Bu süreçte  hedeflediğim bir çok şeyi yaptım ve hızla devam etmekteyim..Elhamdülillah.

Aslında anlatıcak çok şey var, mesela Barla gezim :) Harikaydı.. face.de paylaştım resimleri görenler gördü :)) Manevi anlamda tam anlamıyla doygunluğa ulaştığım harika bir geziydi..çok güzel insanlarla...
ve Alanya..çekirdek ailemizle yaptığımız küçük bir kaçamak ve o geziden aklımızda kalan en bomba söz Sezanur'un camide kadınlar için konulmuş etek-eşarplara " anne bak Allah pijamalarını katlayıp koymuşş :))) "  (şimdiden dipnot düşeyim kızıma bu konularla ilgili titizlikle açıklamalar yapıp asla geçiştirmeden cevap veriyorum, gelebilecek olumsuz yorumlara şimdiden cevap vermek istedim, bu şekilde söylemine ise şimdilik tebessüm ettik..lakin 2,5 yaşında..)

İŞte böyle günler çoğu zaman güzel kimi zaman hüzünlü geçti, herkezin olduğu gibi..imtihan dünyası, sıkıntı dert hiç bitmiyor tabi..Rabbim hakkıyla sabredenlerden eylesin İnşallah.

Sözün özü tarifime geçeyim, daha dün Sultan'la yaptığım 40dk.lık ama bize 5 dk.gibi gelen minibüs yolculuğunda adı geçen tarif :)
Sık yaparım ve sıcakken hemen tükenir  yanında ayranla da güzel oluyor ama benim gibi 5 çayında da iki dilim yuvarlayabilirsiniz..Tarifim Selin'e aittir.Özellikle yağda kızarmış mücveri ağır bulanlar için süper bir tarif, deneyin derim :)

Malzemeler:
* 3 – 4 adet orta boy kabak
* 3 – 4 adet yeşil soğan
* 3 yumurta
* 1/2 demet maydanoz
* 1 + 1/4 su bardagi un
* 1/2 su bardagi sıvıyağ (ayçiçek)
* Tuz
* Karabiber
* 1/2 su bardağı beyaz peynir rendesi
* 1 paket kabartma tozu
Üzerine serpmek için:
* Çörekotu
Yapılışı:
1.Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın.
2. Kabakların kabuklarını soyup rendeleyin ve sularını sıkıp bir kaba koyun.
3. İnce doğranmış yeşil soğanları ve maydanozu ilave edin.
4. Ardından sıvı yağ, yumurtalar, beyaz peynir rendesi, tuz, karabiber ve en son un ve kabartma tozunu ilave edip karıştırın.
5. Yağlanmış borcama ya da kek  kalıbına aktarıp üzerini düzeltin.
6. Üzerine çörekotu serpiştirdikten sonra önceden ısıttığınız 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 30-40 dakika pişirin.

Afiyet olsun :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri