26 Ocak 2013 Cumartesi

Zeytinyağlı Yaprak Sarma


Sevmeyen varmıdır bilmem ama biz ailecek bayılıyoruz :) Yaprak sarma ya daha ötesi var mı??
  • Malzemeler
  • yarım kilo asma yaprağı (miktarı siz yapacağınız kadar belirleyebilirsiniz)
  • 2,5 su bardağı pirinç
  • 2 tane soğan
  • 2 çay bardağı zeytinyağı
  • 3 tatlı kaşığı kuru nane
  • tuz, karabiber
  • 2 yemek kaşığı salça(yarısı biber, yarısı domates)
Yapılışı
  1. Önce asma yapraklarını kaynar suda haşladım(ben fazla haşlamadım çünkü yaprağım çok ince ve güzeldi)
  2. Tavada ince doğranmış soğanları yağda kavurdum, üzerine salçayı ekledim
  3. Yıkanmış pirinçlerin üzerine döktüm(ben pirinci kavurmuyorum) baharatlarını ekledim.
  4. Asma yapraklarını tek tek açıp, iç harçtan bir miktar alıp güzelce sardım.
  5. Tencereye dizdiğim sarmaların üzerini basana kadar su ekleyip bir tabak kapatıp kısık ateşte pişirdim.
Afiyet olsun :)


1 yorum:

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım .Bu hafta sendeyim bende istiyorum ...

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri