6 Mart 2013 Çarşamba

Brokolili Tart


Brokolili tartı yiyenler çok beğendi, börek gibi oluyor yanında da ayran mmm...özellikle üzerindeki sosu yerken yalancı su böreği tadını veriyor :)

Malzemeler
* yarım paket tereyağı(ya da margarin)
* 2 yumurta
* tuz
* 2 su bar. un
İç Harcı için;
* 500 gr.beyaz peynir
*1 kase brokoli
Sosu için;
* 2 yumurta
* 2 su bar. süt
* tuz
* karabiber

Yapılışı
1. Un, yağ,yumurta ve tuzu karışıtrma kabında kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğurup, tezgagın üzerine un serpip merdaneyle parmak kalınlığında açtım.Yağlanmış unlanmış tart kalıbına veya borcama serdim.

2. Bir kaseye rendenin iri yerinde rendelediğim peynir, süt, yumurta,tuz, karabiberi (istediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz) alıp karıştırdım ve hamurun üzerine döktüm.Önceden ısıttığım 180C fırında koydum.

3. Tart pişerken küçük parçalara böldüğüm brokolileri kaynar su içinde 3-4 dk. haşladım. Yarı pişmiş olan tartı fırından çıkarıp brokolilerin üzerine dizip tekrar fırına sürdüm ve pişirme işlemini tamamladım. Piştikten sonra dilim dilim doğrayıp servis yaptım.

Not: Tarifim Oktay Usta'ya aittir.Yanında bitki çayı da iyi gidiyor ve bu ölçülerden sucuklu,sebzeli çeşitler elde etmek mümkün.Çay saatleri için değişik bir alternatif olacağından eminim, tavsiye edilir :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri