26 Ocak 2013 Cumartesi

Nohutlu Börek


     Ailecek çok beğendiğimiz, ikram ettiğim misafirlerin "içinde kıyma mı var ? " diye sorduğu nohutlu böreğin tarife buyrunuz...

Malzemeler

  • 4 adet hazır yufka
  • 100 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı kadar sıvıyağ
İç Malzemesi ;
  • 1.5 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 adet soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Yarım demet maydanoz
  • Karabiber,kimyon,tuz
Yapılışı;
  1. Soğanı doğrayıp, çok az yağda kavurdum, salçayı da ekleyip karıştırdım.
  2. Nohutu robotta çekip, salçayı soğanlı harca ekledim.Maydonozu doğrayıp baharatları atıp karıştırdım.
  3. Yufkalardan birini alıp heryerine gelecek şekilde erimiş tereyağ,sıvıyağı sürdüm.Bir kenardan iç harçtan koyup kenarlarını içe katladım ve rulo yaptım.Üç parmak kalınlığında kesip yağlanmış tepsiye dizdim.
  4. Üzerine yağ sürüp, susam ve çörekotu serpip 200C fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.
Afiyet olsun :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri