7 Ocak 2013 Pazartesi

Ispanaklı Pasta



Ispanaklı pastanın tarifi  Oktay Usta'nın Çay Saati kitabından denemenizi tavsiye ederim lakin kendisini ne zaman yapsam yiyenleri kendine hayran bırakmıştır..

 Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1 su bar.toz şeker
  • 2 su bar un
  • 1 pak vanilya
  • 1 pak kabartma tozu
  • 1 paket toz şanti
  • 1 su bar. haşlanmış ıspanak püresi
  • 1 su bar. süt
Kreması için,
  • 2 su bar. süt
  • 1 çay bar. toz şeker
  • 3 çorba kaşığı un
Hazırlanışı
  1. Karıştırma kabına oda ısısındaki ymurtaları kırdım toz şekeri ekleyip mikserle köpürttüm,
  2. Ispanak yapraklarını sıcak suya batırıp robotta püre haline getirdim ve yumurtalı harca ekledim, karıştırmaya devam,
  3. Üzerine un,vanilya ve kabartma tozunu ekleyip yine karıştırdım ve karışımı pasta çemberine döküp 170C fırında 30 dk.pişirdim ve fırından çıkıp soğumaya alıyoruz(ben genellikle pandispanyaları bir gün önceden hazırlıyorum)
  4. Bir tencereye süt, şeker, unu koyup çırpma teliyle karıştırarak pişirdim ve soğumaya bıraktım, toz şantiyle soğuk sütü köpürtüp soğumuş olan kremaya iki kaşık koyup karıştırdım.
  5. Pasta kekini üçe böldüm(ikiye de bölünebilir) hazırladığım kremadan sürdüm, en son katı koydukdan sonra elimle biraz bastırıp bıçakla kenarlarını düzelttim.
  6. Kekten çıkan parçaları robotta geçirip, pastayı krem şantiyle kapladıktan sonra robotta çektiğimparçaları serptim, buzdolabında iki saat dinlendirdikten sonra pastamız servise hazır.
Afiyet olsun :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri