15 Mayıs 2013 Çarşamba

Gül tatlısı


Gül tatlısı görsel olarak da lezzet olarak da 10 üzerinden 10 almış bir tariftir :) Eski blogdan aktarmalarım devam ederken not düşeyim dedim yakın zamanda inşallah tekrar yapayım, kim bilir Sezanur ne çok sever :) gül yüzlü prenses kızım seni çok seviyorum :)



Malzemeler
  • Yarım paket tereyağı(yada margarin)
  • 1 su bar. sıvıyağ
  • 1 su bar. irmik
  • Yarım su bar. yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • 4,5 su bar. Sinangil un (ele yapışmayan bir hamur olacak)

Şerbeti için;
  • 3 su bar. su
  • 2,5 su bar. toz şeker
  • yarım limon suyu


Üzerine 1 çay bar. kırılmış ceviz


Hazırlanışı

    1. Önce şerbeti hazırlamak için ocağa şeker ve suyu alıyoruz, kaynayınca içine limon suyu sıkıp gıda boyasını ekliyorum, kaynayan şerbete kaşığı daldırıp elimizi kaşığa değdiriyoruz, eğer parmaklarımızı birbirine yapışıyorsa olmuştur, ılımaya alıyoruz.
    2. Unu karıştırma kabına koyup diğer tüm malzemeyi ekliyoruz ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olana kadar yoğuruyoruz (un ilavesi yapılabilir)
    3. Hamuru 3' e yada dörde böldüm, merdaneyle 2-3 ml kalınlığında açtım, çay bardağı ile kestim, 5'erli yuvarlakları yarıları üstüste gelecek şekilde dizdim, rulo şeklinde sardım ve bıçaklar tam ortasından kesip tepsiye dizdim ve ortalarına ceviz kırığı yerleştirdim.
    4. Önceden ısıtılmış fırında 180C yaklaşık 25 dk pişirdim ve fırından çıktıkdan 10 dk sonra şerbeti döktüm.

0 yorum:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri