4 Mart 2013 Pazartesi

Elmalı Rulo Kurabiye


Elmalı kurabiyeyi sevmeyen varmıdır acaba ? :) Klasiktir ama her daim ilgi görmüştür efendim yapın yiyin derim, annemle babama da kısmet oldu ve babam hangi fırından aldın diye sordu hihihi :)

Malzemeler

  • yarım paket tereyağı ( yada margarin)
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu 
  • aldığı kadar un
  • 1 çay bar. pudra şekeri
İç malzemesi için ;
  • 2 orta boy elma
  • 1 çay bar. ceviziçi
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
Yapılışı
  1. Önce iç harcı hazırlıyoruz, elmaları sorup rendeledim tavaya aldım, cevizleri ayıklayıp havanda iri olacak şekilde dövdüm onu da  tavaya aldım, tarcın ve şekerini ekleyip suyunu çekene kadar pişirdim, kenarda soğumaya bıraktım.
  2. Hamur için un hariç tüm malzemeyi harmanladım en son unu ekleyip kulak memesinden biraz sert bir hamur elde ettim.
  3. Hamurdan yumruk büyüklüğünde parçalar koparıp tezgahı unlayarak merdaneyle yemek tabağı büyüklüğünde açtım ve bıçakla önce dörde ardından sekize böldüm.
  4. Geniş kenarına iç harçtan koyup rulo yaparak, yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine dizip, önceden ısıttığım 185C fırında yaklaşık 20 dk.pişirdim.Çıkınca üzerine pudra şekeri serpip çayımızın yanında afiyetle yedik :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri