22 Ocak 2013 Salı

Tahinli Çörek

Ailecek çok çok sevdiğimiz bir lezzet tahinli çörek:) Özellikle tahinli tarifler benim favorimdir, emzirme döneminde olan anneler çok güzel süt yapıyor bilginize :)

Malzemeler

  • 250 gr.tereyağı (ya da margarin)
  • yarım su bar. sıvıyağ
  • 1 su bar. yoğurt
  • 5 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 pak.kabartma tozu
  • 5 su bar. un
İç harcı
  • 1,5 su bar. tahin
  • 1 su bar.toz şeker
  • 1 su bar.iri kıyılmış ceviziçi
Üzeri için
  • 1 yumurta sarısı
  • susam
Yapılışı
  1. Yoğurma kabına 4 bar.un , kabartma tozu ve pudra şekerini alıp karıştırın, üzerine yoğurt ve yağları ekleyip yoğurun ele yapışmayan bir hamur olacak gerekirse kalan unu da ekleyin.Hamuru yarım saat dinlendirin ve 4 eşit bezeye bölün.
  2. Merdaneyle her bir bezeyi oval şekilde açın, üzerine tahinle sıvayın, toz şeker gezdirin ve ceviz serpiştirin.Uzun kenarın birini ortaya doğru katlayın.Kalan kenarı diğerinin üzerine katlayın.Dilimleyin ve katlanan kısmı altta kalacak şekilde yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.Bütün bezeleri bu şekilde tamamladıktan sonra üzerlerine çırpılmış yumurta sarısı sürün ve susam serpin.Önceden ısınmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

3 yorum:

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Tubacım arkadaşım ellerine sağlık.Ellerin dert görmesin.ALLAH a emanet ol...

Hayatcemresi dedi ki...

Tubacım iyisiniz inşeAllah,yeni sayfana taşınma işini ağır ağır götürüyorsun,sağlık olsun,
hayırlı cumalar demek için uğradım,
seni de prenseslerini de öpüyorum,sevgiler...

Unknown dedi ki...

ablacım taşınma işi beni başlamadan usandırdı desem...sana da hayırlı cumalar Allah razı olsun.. inşallah bir toparlarsam şu blog işini rahatlayacağım..hala eskisini kurtarmaya çalışıyoruz bikaç arkadaşla..hayırlısı ama olmayacak sanırsam..

öpüyorum

Yorum Gönder

Düşünceleriniz benim için çok önemli..

Sayfamda umarım güzel vakit geçirmişsinizdir,

Selam ve dua ile...

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri